A koronavírus járvány megváltoztatta a hálózatépítés játékszabályait

Legalábbis rövid távon…
Évtizedes hálózatépítési tapasztalat szerint az igazi növekedés csakis a személyes találkozókon keresztül érhető el. Most mégis arra kényszerülünk, hogy áttérjünk az online webináros toborzásra. Minden éremnek 2 oldala van, ennek is:

1. Nagyszerű dolog, hogy…
Több ember ráér egész nap
Több embert érdekel valami otthonról is működtethető új pénzkereset
Több ember ismerte fel, hogy nincs “biztos állása”

Tudomásul kell venni, hogy a világ változik. Még a járvány nélkül is, egyszerűen a technológia, és újabban a mesterséges intelligencia fejlődése mitt állások milliói vannak eltűnőben. Emlékszik még valaki a gyors- és gépírónőkre, patkolókovácsra, cipőfelsőrész készítőre, írógép-szerelőre? Ezeket évekig tanulták olyan emberek, akik biztos állásban reménykedtek. 2030-ig várhatóan 4-800 millió hagyományos értelemben vett állás szűnik meg a világban. Mindez növeli az igényt az otthonról űzhető jövedelemszerzésre.

2. Fel kell nőnünk a feladathoz, mert…
Az eredményességi mutatók alacsonyabbak

Az online bemutatók gyakorlatilag MINDIG kevesebb “Igen”-t teremnek, mint a személyes beszélgetések. Ennek sok oka van, de mutatok néhány lényegeset:
Több évtizedes tv-nézés kondícionálta a legtöbb embert a passzív bámulásra és a gondolkodás kikapcsolására. Ebben a tespedésben kellene döntést hoznia, hogy “Álljon fel és tegyen meg valamit!”
Mivel kevésbé direkt a kapcsolat, mint egy személyes találkozón, ezért a jelöltek egy része kevésbé figyel a bemutatón, “nincs itt az esze” eléggé, lassabban (akár hetekig, hónapokig) tudatosodik bennük az ajánlatunk lényege. Ha nem figyelt eléggé, könnyebb “Nem”-et mondani, amikor nem ülünk szemtől-szembe egymással.
Kevésbé megy át az ajánlatunk “Most van itt a Nagy Üzlet ideje” jellege az online bemutatón.

Mit tehetünk?

Tudatosítanunk kell a jelöltben, hogy mi ALL-IN csináljuk ezt a NAGY ÜZLETet! Ha azt érzékeli, hogy mi csak kispályásan tapogatózunk, és csak kísérletezünk, hogy “hátha érdekel valakit ez az üzlet”, azaz önmagát kísérleti nyúlnak érzi, akkor NEM fog csatlakozni. De ilyen esetben is figyelni fog, hogy mennyire komoly a mi elkötelezettségünk? Ha azt látja, hogy pár hét után feladjuk, akkor megveregeti a saját vállát, hogy “még jó, hogy nem léptem be alá”.
Ki kell mutatnunk a lelkesedésünket, az energikusságunkat és a hosszú távú elkötelezettségünket. Ezzel tudjuk később mégis bevonzani az ilyen figyelőket is.
Van még valami, amit meg kell tanulnunk. Mesteri szintre kell gyakorolnunk a kifogások kezelését! Enélkül fejünket vakarva figyelhetjük, amint a jelöltjeink mások csapatában építik a saját üzletüket, és nem értjük, miért…
Ehhez segítség itt!

Egy jó hozzászólás jó lenne

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .