Ajánláskéréshez a legmegfelelőbb időpont soha NEM a bemutató végén van, amikor a jelölt már eldöntötte, hogy az ajánlat most nem érdekli. A legmegfelelőbb időpont mindig a bemutató legelején van. Mi fog történni, ha egyszerűen csak ezzel kezdünk:
„Lehet, hogy ez a sztori neked való, lehet, hogy most éppen nem, de megtennél nekem egy apró szívességet? Mondanál majd a végén néhány olyan embert, akit ismersz, és akiknek szerinted való ez a dolog?”
-
-
- A legtöbb jelölt erre határozott „Igen”-nel fog reagálni.
- Lazán, örömmel figyel a mondandónkra, hiszen lekerült róla a „Jaj, Istenem, ez el akar nekem adni valamit itt és most!” terhe.
- Nyitottabban fogja fogadni az egész prezentációnkat.
-
A végén, még ha nem is csatlakozik, kérdezzünk rá simán, hogy szerinte melyik ismerőseinek lehetne ez érdekes. Mintha ez lett volna az egész beszélgetés célja. Mi is „tudtuk előre”, hogy ez nem őneki való, hiszen meg is mondtuk neki a legelején!
Ahogy neveken gondolkodik, azzal is kedvet csinál magának az üzletünkhöz. Engedd főni a gondolatot a fejében. Csak nyerhetsz vele: új jelölteket találsz és ha közülük valaki csatlakozik, keresd meg az ajánlót és ajánld fel neki újra a csatlakozást, hiszen „láthatja, hogy működik ez a dolog!”